Heb je een klacht over de behandeling van Psycholoog Breda?

Ik ben aangesloten bij het Nederlands Instituut van Psychologen. Dat betekent dat mijn psychologenpraktijk werkt volgens bepaalde afspraken die de beroepsgroep gemaakt heeft. Deze afspraken gaan over vertrouwen, eerlijkheid en openheid.

Het kan zijn dat je, ondanks al mijn zorgvuldigheid, een klacht hebt over mijn praktijk of de behandeling. Je kunt dat altijd met mij bespreken. Ik sta open voor jouw ervaring. En zal altijd zoeken naar manieren om er samen met je weer een positieve ervaring van te kunnen maken. Dan nog kan het zo zijn dat we er niet uitkomen. In dat geval kan je altijd terecht bij het NIP.

Het College van Toezicht van het NIP behandelt je klacht. Kijk op de website of neem contact op met Rosalinde Visser, zij is binnen het NIP verantwoordelijk voor beroepsethiek. Zij is telefonisch bereikbaar op dinsdag en donderdag tussen 10.00 en 13.00 uur op nummer (020) 410 6222.

In de regel hebben mijn cliënten geen klachten en gelukkig kunnen ze het als die er zijn altijd goed uitspreken en komen we er samen uit. Maar mocht je nu iets dwarszitten dat je niet met me wilt of kunt bespreken, dan kun je bij het NIP terecht.

Gegevens NIP

Het beste stuur je je klacht per brief naar het College van Toezicht:
College van Toezicht/NIP
Postbus 2085
3500 GB Utrecht

In een klacht moet staan:

  • Naam, adres en woonplaats van de klager
  • Naam, voorletters en adres/werkadres van de aangeklaagde
  • Korte omschrijving van de klacht, zoveel mogelijk voorzien van de data, feiten en omstandigheden waarop de klacht berust
  • Handtekening van de klager

Mijn NIP-registratienummer is: 26215.

Voor meer informatie over het NIP kijk op psynip.nl.

Wil je meer weten over het NIP, over de klachtenprocedure, of heb je een vraag over hoe ik je kan helpen – bel me of stuur even een mail naar praktijk Psycholoog Breda ter attentie van Donneke van den Hoogen. Ik help je graag.